Friday, May 8, 2009

Kisah Cincin

beberape bulan sebelum,
gaduh2 ni dah jadi perkara rutin kami. tak perlu risau, kalau gaduh besar mcm mane pun akan baik balik. tatau la kenape, mebi sebab dah sepenuh hati cuba utk yg terbaik buat kami. amin.

kami tak pernah merancang utk perkare2 indah dalam kehidupan berpasangan. end up yg sudah nye berkahwin, merupakan perkara tipikal dalam perhubungan. tapi dengan dia, aku dapat rasakan sesuatu yang lain. aku rase aku dah sedikit berani merancang, memasang niat di hati yang satu hari dia akan sah menjadi milik aku.

sedikit keberanian utk masuk ke kedai emas. utk apa? tak pernah terlintas dalam kepale aku akan jejak kedai mcm tu melainkan dah sampai mase dan seru. aku survey a few things yang kite patut tahu, so takde la mcm bodoh2 ayah masuk dan tatau ape2 yang berlaku. yes, kedai emas. aku jejak dalam beberape bulan ni. hanye utk survey cincin utk bidadari kecik yang nakal, degil dan malas. terkelu melihat harge ialah perkare pertame hinggap kat kepale aku. lalu aku memasang niat dan perancangan teliti sebelum membuat keputusan sampai mati.

beberape hari sebelum
dengan perancangan rapi bersama bidadari kecik, kami mula mengatur perbelanjaan sewajarnya, cukup makan, cukup pakai, cukup sedikit berfoya2. kami tabah, walaupun perjalanan masih jauh, tapi kami nekad, cincin batu berlian bersaiz kecil cukup untuk bidadari kecil kerna dia tau betape besar nye batu berlian di dalam hati ku ini...aku terkedu bila promosi telah berakhir tapi duit masih tidak kelihatan. kimak. kenape time2 ade sale ni takde duit. #$%@#@#@!!%%^^&&&!.

berbekalkan kemarahan dan kesabaran yang tinggal, aku tabah utk pergi melihat ke tempat terakhir yang masih ada promosi cincin batu berlian ini. ya! sangkaan ku tepat, KLCC. tanpa segan silu dan berlengah lagi, dengan perut yang sarat dan penuh perasaan riak, bangga, kemut, segala mcm lagi, kami sampai ke KLCC! aku berjaya kali ini, cincin batu berlian bersaiz kecil dalam genggaman. hanya utk kamu, bidadari kecikku....

sedikit perjalanan cerita tertinggal...aku terkedu sekali lagi bila bidadari kecik bertanyekan...

"bila u nak melamar i ni"

walaupun berseloroh, dalam hati ku bergetar ok. sangat bergetar. nervous dan gugup. hampir parkinson, tapi ku tahan, pura2 cool. kerna pura2 cool itu lah karekter yg menarik minat bidadari kecil terhadap diriku ini. ho yeah! gambaran di bawah adalah teknik lamaran yang bakal di buat.



sedikit kata2 nista. hakikat hidup memang susah, tapi hari ini aku senang hati.

sekian....

1 comment:

ayusherly said...

hiyeayy!!..terharu bace perjalanan kesah hayang nih.. tak sabo rasenye nak pakai cincin itu!!. tp jgn sorok tempat tggi plis :P